Wekker Advocatuur
Registratie
Advocaten dienen zich te laten registreren in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten. Het register is een transparant register en geeft een compleet beeld van advocaten en hun rechtsgebied(en). Het register bevat 33 rechtsgebieden. Aan registratie zijn voorwaarden zoals opleidingseisen verbonden.
mr. B.C. Wekker heeft in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten het volgende rechtsgebied geregistreerd: Ondernemingsrecht. Deze registratie verplicht mr. Wekker elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op voornoemd geregistreerd rechtsgebied.
Verzekering
Aansprakelijkheid voor eventuele beroepsfouten is in zijn totaliteit steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de (beroeps-)aansprakelijkheidsverzekering van Wekker Advocatuur wordt uitbetaald met inbegrip van het bedrag van het eigen risico.
Wekker Advocatuur heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met een verzekerd bedrag van ten hoogste EUR 1.000.000 per aanspraak en EUR 2.000.000 per verzekeringsjaar en heeft een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering met een verzekerd bedrag van ten hoogste EUR 2.500.000 per aanspraak en EUR 5.000.000 per verzekeringsjaar.
Stichting derdengelden
Wekker Advocatuur kan geen derdengelden ontvangen omdat zij geen stichting derdengelden ter beschikking heeft. Dit betekent dat het kantoor geen betalingen namens cliënten ontvangt, zoals voorschotten of vergoedingen die als derdengelden aangemerkt zouden kunnen worden. Alle financiële afhandeling die plaatsvindt, gebeurt buiten het kader van een derdengeldenrekening, en voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.
Waarneming
In geval van onverhoopte afwezigheid van de advocaat, mr. B.C. Wekker, in verband met ziekte, vakantie of anderszins, is de vervanging en/of waarneming van de praktijk op de door de Nederlandse orde van advocaten voorgeschreven wijze georganiseerd.
De waarneming wordt op zorgvuldige wijze geregeld, waarbij de continuïteit van de dienstverlening en de belangen van de cliënten centraal staan. Alle lopende zaken worden tijdig overgedragen, zodat cliënten niet zonder juridische ondersteuning komen te staan. De waarnemer krijgt toegang tot de dossiers van de cliënten en zorgt ervoor dat deze, indien nodig, worden voortgezet. Dit gebeurt met inachtneming van de privacy- en vertrouwelijkheidsregels die gelden binnen de advocatuur.
Cliënten worden altijd tijdig geïnformeerd over de waarneming, zodat zij weten wie hun juridische vertegenwoordiger is tijdens de afwezigheid van mr. Wekker. De waarneming wordt zoveel mogelijk afgestemd op de wensen van de cliënten, met behoud van de kwaliteit en zorg die ze gewend zijn van de praktijk.